menu Home
EconomiaSocietat

La IA evidencia una bretxa empresarial al país

Ràdio Valira | 14 d'agost de 2026

Un estudi elaborat per Andorra Digital, amb una mostra de 800 ciutadans i 678 empreses, evidencia un elevat ús de les eines digitals al país, però també importants diferències en l’adopció tecnològica entre les pimes i les grans empreses, com també entre alguns col·lectius, com la gent gran i persones amb pocs recursos econòmics.

El Principat avança amb força en el procés de transformació digital, ja que un 96% de la ciutadania es connecta a Internet cada dia.

 

 

Les dades també mostren que el 79% dels enquestats considera que disposa de competències digitals, un 70% dels ciutadans fa compres per internet i el 84% fa servir la banca digital. Tot i això, hi ha alguns dèficits on la tecnologia no arriba a tothom, com són els col·lectius de la gent gran, persones amb rendes baixes o persones de baix nivell formatiu.

Segons el document, només el 40% de les persones entre 66 i 74 anys disposa de competències digitals bàsiques. Tanmateix, només el 28% de les persones sense estudis assoleixen competències digitals bàsiques i el 45% de les persones amb rendes baixes disposen de competències digitals bàsiques davant del 94% de les rendes altes. Vicente assegura que vol fer arribar la connectivitat a tothom.

 

 

El 25% de les empreses analitzades utilitza intel·ligència artificial (IA), un increment del 17% en comparació amb el 2022. Pel que fa a l’adopció de tecnologies avançades se situa en el 38%, un 8% de creixement respecte al 2022.

Un dels indicadors més destacats és la posició d’Andorra en el rànquing europeu d’integració de la intel·ligència artificial, on el país ocupa la tercera posició.


  • Ara en directe
  • PROPERAMENT



  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play