Espot defensa l’obertura econòmica a la Trobada Empresarial al Pirineu però admet efectes en l’habitatge
El cap de Govern, Xavier Espot, ha defensat els beneficis que ha de comportar l’obertura econòmica malgrat reconèixer que ha comportat alguns efectes adversos, com per exemple sobre el mercat de l’habitatge. Ho ha fet en el marc de la seva intervenció en el marc de la 37a Trobada Empresarial al Pirineu, que ha arrencat aquest dijous.
D’aquesta manera, en un diàleg amb el periodista Josep Puigbó, Espot ha remarcat que l’obertura ha de permetre que Andorra sigui “menys dependent dels sectors econòmics” tradicionals com el comerç, el turisme o el financer i ha reconegut que que això qualli és el que “ha faltat” en aquest context d’obertura.
Amb la mirada posada en el futur, el cap de l’executiu ha remarcat que “la prosperitat, si la volem consolidar i compatibilitzar amb els recursos” que té Andorra i amb el creixement moderat passa no només per consolidar els sectors tradicionals sinó en aquesta obertura.
D’altra banda, també ha parlat del breu intercanvi de paraules que va tenir aquest dimecres amb el papa, Lleó XIV, arran de la seva participació a l’acte de benedicció de la Torre de Jesús de la Sagrada Família.
El cap de Govern va aprofitar per recordar-li “què és Andorra i la nostra particular estructura institucional”, ja que un bisbe de l’Església catòlica és copríncep.
