menu Home
meteo

La primavera més càlida des del 1950

Ràdio Valira | 10 de juny de 2026

Andorra ha viscut la primavera més càlida des de l’any 1950. La segona va ser la del 2023 i la tercera la que es va viure l’any 2020. Tal com es desprèn del butlletí climàtic publicat aquest dimarts per Acció Climàtica, la temperatura mitjana a la Central hidroelèctrica de FEDA al llarg de la primavera ha estat d’11,4 graus, amb una anomalia de +2 graus.

Entrant al detall, la temperatura més alta registrada durant aquest termini va ser de 20,5 graus i va tenir lloc el 26 de febrer a la borda Vidal, mentre que la més baixa va arribar als -18,8 graus el 23 de desembre a les Fonts d’Arinsal.

En conjunt, però, durant els tres mesos de la primavera, el març ha estat lleugerament càlid, l’abril ha estat molt càlid (el que més des de 1950) i el maig càlid.

Durant els mesos d’abril i maig, a més, un de cada tres dies ha registrat una anomalia de temperatura superior als +5 graus. En aquest sentit, destaquen especialment els períodes del 4 a l’11 d’abril i del 21 al 31 de maig.




  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play