menu Home
PolíticaSocietat

El Sindicat insta el Govern a escoltar el carrer i deixar de prioritzar “els interessos especulatius”

Ràdio Valira | 18 de maig de 2026

El Sindicat de l’Habitatge ha assegurat que la manifestació celebrada dissabte “ha deixat un missatge clar” sobre el malestar creixent d’una part important de la societat andorrana davant “l’especulació immobiliària, la precarietat residencial i un model econòmic que expulsa la població treballadora mentre protegeix els interessos d’uns quants”.

A través d’un comunicat, el col·lectiu ha defensat que la mobilització va tenir una dimensió similar a la de la històrica protesta del 8 de desembre del 2023, però ha remarcat que ara el moviment disposa de “demandes concretes, organització i una eina sindical construint força col·lectiva”.

El comunicat destaca igualment el caràcter transversal de la protesta. Segons el Sindicat de l’Habitatge, a la mobilització hi van participar famílies amb infants, joves, treballadors, padrins i jubilats, a més de representants de diverses associacions i col·lectius del país.

El Sindicat reclama al Govern que escolti el carrer. / ANA.

Pel que fa a la futura llei de descongelació dels lloguers impulsada pel Govern, el sindicat rebutja que es presenti com una norma “ponderada i equilibrada”. En aquest sentit, alerta que la desintervenció progressiva prevista entre el 2027 i el 2030 podria permetre increments dels preus per sobre de l’IPC i provocar que “milers de famílies” puguin “perdre casa seva en un mercat completament tensionat”.

El col·lectiu també ha criticat les declaracions del cap de Govern, Xavier Espot. “El que genera neguit no són les paraules del moviment per l’habitatge, el que genera neguit és no saber si podràs continuar vivint al teu país d’aquí dos anys”.

En aquest context, el Sindicat de l’Habitatge insta a l’executiu a escoltar el missatge enviat pels manifestants i a modificar una llei que, segons consideren, continua prioritzant “els interessos especulatius per sobre del dret a viure dignament”.

Finalment, el col·lectiu adverteix que la mobilització social continuarà si no s’introdueixen garanties reals per a les famílies llogateres.





  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play