Els hotels de Soldeu i El Tarter demanen ampliar les ajudes “més enllà del Pas” davant la davallada del turista francès
Els hotels de Soldeu i El Tarter han registrat cancel·lacions i una davallada del turista francès arran del tall de la carretera RN-20. Tot i això, els hotel consultats, indiquen que el volum global d’ocupació s’ha pogut mantenir en part gràcies al mercat espanyol i al període de carnavals.
Des d’un dels complexos hotelers ubicat a la carretera general 2, expliquen que els problemes estan sent “en estades d’una nit i dues nits”, ja que la gent no es fa dues hores més de camí per a tan poc temps. L’establiment assenyala que està gestionant les cancel·lacions “sense càrrecs” i que, en la majoria de casos, és el client qui truca per anul·lar la reserva.
Pel que fa a les estades més llargues, des del mateix hotel expliquen que els clients que fan cinc o sis nits sí que donen la volta, però arriben molt cansats.
Des de l’hotel també manifesten que s’ha trobat a faltar que Govern intentés saber les seves inquietuds, ja que tant a Soldeu com a El Tarter viuen del client francès a l’hivern i, afegeixen, que “no estaria malament ampliar aquestes ajudes més enllà del Pas”.
