menu Home
Política

Menys de 50 lleis de nova creació per assumir el cabal històric comunitari

Sara Sorribas | 31 de juliol de 2025

El pacte d’estat per l’acord d’associació entre Andorra i la Unió Europea ha celebrat aquest dijous una nova sessió centrada en els treballs de preparació per a la represa del cabal europeu, un element clau en cas que l’acord arribi a bon port. El Govern ha exposat per primera vegada un esborrany del calendari i la metodologia per adaptar les normes europees al dret andorrà, un procés que es compartirà també amb el Consell General a la tardor.

Segons l’executiu, el cabal històric europeu conté 3.983 normes, tot i que moltes ja formen part de l’ordenament jurídic nacional per mitjà de lleis vigents o acords internacionals. L’estimació inicial indica que caldria aprovar menys de 50 lleis de nova creació, un volum que el Govern considera plenament assumible.

Un cop finalitzada la proposta dins el pacte d’estat, el Govern la tornarà a portar al Consell General per recollir les observacions dels grups parlamentaris, amb qui ja es va treballar prèviament en una primera fase.

Written by Sara Sorribas





  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play