menu Home
AndorraPolítica

Ensenyat i Rousopoulos reivindiquen el paper del Consell d’Europa en la defensa dels valors democràtics

Sara Sorribas | 4 de juliol de 2025

El síndic general, Carles Ensenyat, ha remarcat el paper clau que el Consell d’Europa ha tingut en el procés de consolidació institucional i internacional d’Andorra. En el discurs que ha pronunciat a l’hemicicle del Consell General, en motiu de la visita del president de l’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa, Ensenyat ha recordat moments històrics com l’informe Pontillon-De Puig o el moment en què Andorra ja començava a manifestar un esperit constituent.

Ensenyat també ha destacat que la influència de l’organització va ser decisiva per a l’aprovació de la Constitució del 1993. I ha recordat també l’impacte del cas Drozd i Janousek, que va ser jutjat pel Tribunal Europeu de Drets Humans, com a punt d’inflexió cap a una major homologació institucional. A més, durant la seva intervenció, el síndic ha volgut posar en valor el compromís d’Andorra amb el multilateralisme i els valors europeus. “Andorra és un dels països més compromesos amb la promoció dels drets humans i la democràcia” ha assegurat.

Per la seva banda, el president de l’APCE, Theodoros Rousopoulos, ha comparat durant la seva intervenció l’ascens a Andorra amb el camí d’Europa cap a la unitat, la pau i els drets humans. Destacant també la contribució del principat en la promoció dels valors europeus.

Written by Sara Sorribas





  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play