Partida de més de 700.000 euros l’any que ve per al referèndum i la comunicació de l’acord d’associació

L’executiu ha anunciat el llançament d’una campanya de comunicació destinada a garantir que tota la ciutadania tingui accés a la informació sobre l’acord d’associació amb la Unió Europea. Aquesta campanya, pretén no només divulgar els detalls de l’acord, sinó també resoldre dubtes i preguntes que puguin sorgir tant a nivell individual com empresarial o sectorial.
Segons la secretaria d’Estat per a les Relacions amb la UE, s’ha previst una inversió total de 702.000 euros per a l’any 2025, que es destinarà tant a la celebració del referèndum com a accions d’informació i comunicació. A aquesta quantitat se sumen els 125.000 euros destinats a accions informatives durant el que queda de 2024, elevant la despesa total d’aquest any a 545.000 euros.
La campanya compta amb la participació de 33 empreses, majoritàriament andorranes, encarregades de dur a terme les tasques de comunicació. Entre elles, destaca la contractació directa de l’empresa AMT, seleccionada per les seves capacitats en estratègia de comunicació i campanya 360 graus. Aquesta empresa ha estat adjudicada amb un contracte de 171.000 euros fins al desembre de 2024, amb la possibilitat de prorrogar-lo en funció de la data de celebració de la consulta.
Amb aquesta iniciativa, el Govern d’Andorra vol destacar la importància de l’acord i fomentar la participació ciutadana en la decisió que es prendrà mitjançant el referèndum.