menu Home
AndorraPolítica

El Govern recapta més de l’esperat en el tribut de la Llei d’impost sobre la inversió estrangera immobiliària

Ingrid Monreal | 12 de setembre de 2024

Durant els sis mesos d’aplicació del tribut de la Llei d’impost sobre la inversió estrangera immobiliària, l’executiu ha ingressat 6,5 milions d’euros en impostos, d’inversors estrangers que han vingut a comprar pisos al país.

Es tracta d’un import que supera la previsió pressupostària d’ingressos prevista pel Govern durant tot l’exercici del 2024, que era al voltant dels 5 milions d’euros.

Qüestionat sobre el fet que aquest gravamen no estigui servint per aturar la inversió estrangera en immobles, el ministre portaveu, Guillem Casal, ha recordat que la llei de creixement sostenible que es troba a tràmit parlamentari va un pas més enllà per limitar aquesta inversió, reduint les unitats immobiliàries que els estrangers poden adquirir i fins i tot gravant més les plusvàlues.

En aquest sentit, ha reivindicat que en l’any i mig de mandat s’ha vist la “clara línia traçada al voltant de la problemàtica de l’habitatge” per part de l’executiu.

Written by Ingrid Monreal





  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play