menu Home
AndorraPolítica

Andorra Endavant alerta del perill de donar suport a Zelenski

Ingrid Monreal | 17 de juny de 2024

Respecte a la participació del Cap de Govern a la Cimera d’Ucraïna, Andorra Endavant ha expressat la seva profunda preocupació en considerar que una reunió internacional a la que Rússia no hi ha estat convidada, i la meitat dels països que ho han estat han decidit no assistir-hi, pot tenir serioses repercussions pels que sí que ho han fet. La seva presidenta, Carine Montaner, ha explicat que molts dels països que han assit van enviar embaixadors en lloc dels seus màxims representants, “i això vol dir molt”.

Així doncs, per Andorra Endavant la decisió del Cap de Govern de donar suport al president Volodimir Zelenski suposa un perill per Andorra en l’escenari internacional i segons Montaner, s’ha de tenir molt en compte la perillosa escalada d’armaments que pot conduir a la tercera Guerra Mundial.

Des de la formació demanen a Espot que, tenint en compte els precedents històrics que han conduit a guerres mundials, mantingui la neutralitat històrica d’Andorra com a principi fonamental de la política exterior del Principat, per garantir-ne la pau i la seguretat. Montaner alerta de nou que en aquests moments en què les tensions globals van en augment, cal actuar amb molta prudència.

Written by Ingrid Monreal





  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play