menu Home
Economia

Increment del 25% dels usuaris del bus nocturn des de la seva posada en marxa

Ingrid Monreal | 18 de desembre de 2024

El reforç del transport públic nocturn que s’ha implantat aquest mes de setembre ha incrementat en un 25% els usuaris. Així ho ha posat en relleu el secretari d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, durant la trobada nadalenca del Govern amb els mitjans de comunicació. Forné ha manifestat que al mes de setembre es van aconseguir unes xifres de 186 usuaris al dia de mitjana i que a l’octubre ja es va arribar als 226 per acabar el mes de novembre amb 292.

Així, Forné ha explicat que els reforços nocturns de la L1, L2 i L3 han “solucionat la major part dels problemes dels treballadors del país” que viuen en una parròquia diferent d’on treballen i que pleguen tard a la nit. De fet, ha reivindicat “l’escolta activa” que s’ha plasmat no només en el procés participatiu en què van recollir 800 propostes sinó també en el fet d’estar atents a les demandes d’entitats com la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis, que precisament reclamava aquest servei nocturn. “Hem registrat un creixement bastant òptim en els tres mesos” en què la prova pilot del transport nocturn ha funcionat, la qual cosa els fa estar “molt satisfets” per l’ús que se n’està fent.

I pel que fa a altres millores, com la línia al Pas de la Casa nocturna o l’allargament de L6 fins a la Cortinada, Forné ha defensat que són propostes que es tindran en compte en l’estudi d’optimització de recursos que es vol tenir disponible en tres mesos.

En un altre ordre de coses, i pel que fa al transport públic segregat, Forné ha explicat que en la passada taula nacional de mobilitat se’ls va informar que el més adient seria un tramvia urbà lleuger entre la frontera i la part alta d’Escaldes-Engordany. La voluntat és tenir enllestit en dotze mesos el pla sectorial que actuarà com a “garantia urbanística i jurídica” per al projecte de transport, similar al pla sectorial viari. Aquest pla inclourà la connexió aèria amb les parròquies altes, tractada amb els comuns de la Massana i Encamp per a la reserva de sòl necessària.

Forné ha destacat que els comuns valoren positivament la proposta, tot i ser un projecte a llarg termini, amb una possible implementació en 40 o 50 anys, segons la inversió requerida. Part del finançament podria venir del Banc Europeu d’Inversions. Espot ha subratllat que l’acord d’associació amb la UE podria obrir noves vies de finançament, tema tractat també amb Salvador Illa, president de la Generalitat, en relació amb el projecte ferroviari.

Forné també ha reivindicat que un dels projectes importants dels 2025 serà començar a plasmar el parc eòlic del Maià que hauria d’estar en dos anys.

Written by Ingrid Monreal





  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play