menu Home
Economia

Moderació dels preus al juny amb un IPC avançat del 4,2%

Ràdio Valira | 1 de juliol de 2026

Els preus han pujat un 4,2% durant el mes de juny, segons el càlcul avançat de l’IPC que ha fet públic aquest dimecres el departament Estadística. En cas de confirmar-se aquest indicador disminuiria set dècimes respecte del mes de maig, quan es va situar en el 4,9%.

Aquest comportament anual s’explica, principalment, per la disminució dels preus dels grups transport, aliments i begudes no alcohòliques i habitatge, aigua, gas, electricitat i altres combustibles.

Pel que fa a l’IPC avançat d’Espanya del mes de juny se situa al 3,2%. En cas de confirmar-se, es mantindria estable respecte al mes de maig. I el càlcul a França se situa a l’1,8% i disminuiria sis dècimes respecte al mes de maig.

Val a dir que l’indicador avançat proporciona únicament una informació orientativa i, per tant, no ha de coincidir necessàriament amb la dada definitiva.




  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play