menu Home
Política

Coma i Alcobé defensen la protecció dels drets humans en la sessió d’estiu de l’APCE

Ràdio Valira | 26 de juny de 2026

Berna Coma i Meritxell Alcobé, han participat en l’assemblea parlamentària del Consell d’Europa, celebrat a Estrasburg del 22 al 26 de juny. La sessió plenària s’ha centrat sobretot en els desafiaments creixents per a la governança democràtica. Tot plegat, amb l’objectiu de reforçar la cooperació multilateral i el paper del Consell d’Europa en la defensa dels valors comuns.

Coma ha intervingut en el debat sobre l’eliminació dels estereotips de gènere als mitjans de comunicació i ha remarcat la importància de combatre les discriminacions i els prejudicis que encara persisteixen.

També ha intervingut en el debat sobre la pornografia violenta com a repte per als drets humans. En la seva intervenció, ha alertat de la normalització de la violència sexual que poden transmetre determinats continguts pornogràfics. Sobre el mateix tema, ha alertat sobre la necessitat d’impulsar mesures de protecció de les víctimes.

Per la seva banda, Alcobé ha participat en el debat sobre la protecció de la democràcia davant les disrupcions causades per la intel·ligència artificial. Ha destacat la necessitat de reforçar la resiliència democràtica, la ciberseguretat i la lluita contra la desinformació.

També ha participat en el debat conjunt sobre la seguretat alimentària sostenible en temps de crisi i els reptes actuals. Ha defensat reforçar el suport als productors locals, protegir les persones més vulnerables i promoure sistemes alimentaris més sostenibles i resilients.

Paral·lelament als debats plenaris, les representants andorranes han participat en les diferents reunions i grups de treball de l’assemblea. En aquest sentit, han pres part en la reunió de la Xarxa de Dones Parlamentàries de l’APCE.




  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play