menu Home
Política

Andorra i Àustria signen un conveni per evitar la doble imposició i reforçar els vincles

Ràdio Valira | 29 de maig de 2026

El cap de Govern, Xavier Espot, i el canceller federal d’Àustria, Christian Stocker, s’han reunit a Viena en una trobada institucional que ha permès refermar les bones relacions i obrir noves vies de col·laboració entre tots dos països. La reunió ha tingut com a punt més destacat la signatura del conveni per eliminar la doble imposició, un instrument clau per reforçar la seguretat jurídica, afavorir els intercanvis econòmics i impulsar la col·laboració entre Andorra i Àustria.

Tal com ha expressat Espot, el CDI amb Àustria s’emmarca en la voluntat del Govern de generar un entorn de màxima transparència i estabilitat, alineat amb els estàndards internacionals, i de crear un marc favorable per a l’obertura de noves oportunitats de cooperació econòmica.

Durant la reunió, tots dos mandataris han posat en relleu la bona sintonia entre els dos països, especialment en àmbits d’interès compartit com el turisme d’hivern o l’economia de muntanya. Així, el cap de Govern també ha traslladat la voluntat d’Andorra de reforçar la dimensió internacional de les polítiques de muntanya i de promoure un turisme més respectuós amb l’entorn.

Finalment, Xavier Espot ha aprofitat la reunió per compartir amb el canceller federal austríac els darrers avenços d’Andorra del procés de signatura de l’Acord d’associació amb la Unió Europea, així com la voluntat del Principat de continuar reforçant la seva presència internacional des del compromís amb el multilateralisme, la cooperació i l’obertura econòmica.





  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play