El PIB del 2024 va créixer un 3,4%

La ministra de Presidència, Economia, Treball i Habitatge, Conxita Marsol, en el marc de la Jornada de l’Empresa Familiar Andorrana, ha anunciat que l’economia del país continua creixent amb força i el 2024 va tancar amb un augment del Producte Interior Brut del 3,4%, assolint els 3.000 milions d’euros.
En aquest escenari de bonança econòmica, el Govern preveu impulsar nous projectes conjuntament amb el sector privat, especialment en matèria d’habitatge i innovació. Un dels primers passos serà la convocatòria de concursos públics per desenvolupar habitatge assequible, un dels quals es farà a la Massana, amb l’objectiu d’incentivar la participació privada en la construcció i gestió d’aquests projectes. Marsol ha defensat que la cooperació publicoprivada és “imprescindible” per afrontar reptes com la manca d’habitatge a preu accessible i per impulsar nous sectors com la tecnologia i la innovació.
En aquest sentit, ha destacat la proposta de crear un parc tecnològic a Catsa, que podria funcionar sota un model de concessió publicoprivada aprofitant la seva proximitat amb la Universitat d’Andorra per potenciar la recerca i el desenvolupament.