menu Home
Successos

Investiguen l’accident mortal d’un autocar a Portè com a “homicidi involuntari”

Ingrid Monreal | 5 de desembre de 2024

L’accident mortal d’un autocar aquest passat diumenge a Portè i Pimorent, a l’Alta Cerdanya, sestà investigant com un “homicidi involuntari”, segons ha informat la Fiscalia de Marsella en un comunicat. La investigació inclou l’empresa i el conductor del vehicle, i es refereix a una presumpta “violació deliberada d’una obligació particular de prudència o de seguretat per part del conductor”.

El sinistre, en una carretera de muntanya dels Pirineus, va causar dos morts i encara hi ha diversos ferits ingressats, entre els quals el conductor.

La Fiscalia francesa ha comunicat la decisió l’endemà que es fes públic que l’autocar sinistrat al coll de Pimorent tenia la inspecció tècnica de vehicles (ITV) caducada des del 2023, malgrat que aquest tipus d’automòbils l’han de passar cada sis mesos.

L’autocar, propietat d’Hispa Travi, feia quatre anys que estava llogat a Chavi Tours, una empresa de l’Hospitalet de Llobregat que va ser donada de baixa per ordre judicial al juny i que, segons els primers, tenia la responsabilitat de fer el manteniment del vehicle. Així mateix, des de fa anys Chavi Tours no disposava de llicències municipals per operar com a garatge d’autocars en aquesta població, des d’on va sortir l’excursió.

Written by Ingrid Monreal




  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play