menu Home
Societat

S’inicia la campanya de comunicació de la llei del català que podrà sancionar a les administracions

Ingrid Monreal | 8 de novembre de 2024

Aquest divendres es dona el tret de sortida a la campanya de comunicació del Govern per informar sobre la Llei de la Llengua Catalana, l’objectiu de la qual és explicar a la ciutadania el contingut de la normativa i remarcar que parlar català és un dret equiparable a qualsevol altre. Fins al 22 de desembre, es desplegaran accions publicitàries a través de diversos canals, com ara mitjans de comunicació, xarxes socials, el cinema Illa Carlemany i altres espais públics, incloent marquesines i busos.

La campanya compta amb el web lleidelcatala.ad, on els ciutadans poden trobar un resum de com afecta la legislació a diferents sectors econòmics, descarregar l’ordenament jurídic complet i accedir a un apartat de preguntes freqüents per aclarir dubtes. El Govern ha estructurat la campanya al voltant de tres eslògans que fan referència a la protecció de la identitat, la igualtat d’oportunitats i la integració lingüística, tot comparant el dret a parlar català amb altres drets protegits per llei.

‘Les nostres muntanyes estan protegides per llei. El català també’, ‘La igualtat està emparada per la llei. El català també’ i ‘La seva educació està garantida per llei. El català també’, són els tres eslògans que es podran observar durant els dos mesos que impactarà la campanya. “La voluntat és transmetre a la població l’esperit integrador, igualitari i identitari de la llei, i informar-la de les disposicions d’una manera entenedora i transparent”, ha al·legat la ministra de Cultura, Joventut i Esports, Mònica Bonell.

Per facilitar-ne l’accessibilitat, a l’oficina d’immigració del Govern es distribuiran díptics amb codis QR en diversos idiomes, mentre que la pàgina web es mantindrà en català, donat que les eines d’Internet ja proporcionen traducció automàtica.

Després d’aquesta fase informativa, Bonell ha explicat que el Govern preveu començar a sancionar els incompliments de la llei a partir del gener. “La voluntat és explicar bé la llei, que tothom ho entengui i una vegada la campanya presentada, passades les festes el procediment canvia lleugerament i evidentment hi haurà sancions”, ha explicat la ministra. Des del ministeri han deixat clar que la voluntat “no és sancionar” perquè la llei el que pretén és esdevenir una “eina integradora”, però si hi ha persones “reincidents” sí que “evidentment se’ls sancionarà”, ha esmentat Bonell.

En aquest sentit, el nou procediment sancionador implicarà que les queixes es gestionin mitjançant el servei d’inspecció de Comerç i Turisme, el qual, en lloc de la carta habitual, es desplaçarà per verificar la incidència, obrirà un procediment i donarà un termini a l’empresa per presentar al·legacions.

Written by Ingrid Monreal




  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play