L’Andorra a Taula augmenta la participació a 35 establiments de les set parròquies
Andorra a Taula, l’esdeveniment gastronòmic més destacat del país, ha presentat la seva nova edició amb un notable augment en la participació. En aquesta ocasió, 35 establiments entre hotels i restaurants, oferiran menús especials entre el 8 i el 30 de novembre, amb un enfocament en la cuina de muntanya i els productes de temporada.
La iniciativa, que ha passat de 30 a 35 participants respecte a l’any anterior, inclou cinc restaurants nous i la reincorporació de nou establiments després d’una pausa.
Els menús, que oscil·len entre 35 i 65 euros, inclouen tant opcions tradicionals com innovadores, amb plats dissenyats per mostrar la riquesa de la gastronomia andorrana. A més, aquest any es recupera la participació de restauradors de totes les parròquies del país: “Poder tornar a tenir participació de totes les parròquies, com ho fèiem abans de la pandèmia, era un repte que volíem assolir i ho hem aconseguit”, ha declarat el president de la Unió Hotelera d’Andorra, Jordi París, afegint que van tenir més complicacions amb les parròquies altes.
Un altre dels objectius d’Andorra a Taula 2024 és seguir potenciant la gastronomia local, amb una atenció especial als residents del país, que constitueixen el públic objectiu principal de l’esdeveniment, tot i que també es vol seguir atraient turistes. Per completar aquesta experiència, enguany es manté el format digital de la programació, però també es recuperen els llibrets en paper, un element tradicional que, segons París, ha estat molt ben rebut pel públic. Així, els participants podran consultar els menús i establiments de manera més pràctica i accessible.
L’esdeveniment coincideix, a més, amb la celebració del renovat Shop In Andorra, el festival comercial que complementarà l’oferta gastronòmica, creant una experiència integral per a residents i turistes.