menu Home
AndorraSocietat

Creix la xifra de persones ateses pel Banc d’Aliments durant el 2023

Ingrid Monreal | 8 de juliol de 2024

El nombre de persones ateses per Càritas Andorra s’ha reduït un 12% durant el passat 2023 en tots els programes de l’entitat, amb l’excepció del Banc d’Aliments, que ha crescut considerablement.

Durant el 2023 es van recollir 19mil quilos de productes d’alimentació i higiene, dels quals una part són excedents dels centres comercials i la resta, procedeixen de donacions, campanyes de recollida d’aliments de les escoles i compres realitzades per Càritas Andorrana. Amb aquests productes s’han beneficiat 115 famílies; unes xifres prèvies a la pandèmia que poc a poc es van estabilitzant.

Tot i així, el president de l’entitat, Amadeu Rocamora, ha destacat que, tot i que des del ministeri d’Afers Socials s’ofereixen moltes ajudes que sovint coincideixen amb els programes de Càritas, l’habitatge continua sent un dels principals problemes socials a Andorra. L’entitat participa en la Comissió Nacional de l’Habitatge i també disposa de quatre habitatges dels quals, dos s’han destinat a joves tutelats i els altres dos els utilitzen famílies de refugiats.

D’altres programes destacats de l’entitat són el Rober i l’Atenció Primària. Aquest últim va atendre 324 famílies durant el 2023, les mateixes que l’any anterior. Malgrat això, han augmentat les necessitats de les famílies unipersonals, sent en la gran majoria dels casos les dones les que demanen ajuda.

D’altra banda, el programa Rober se centra en la recollida, classificació i distribució de roba a través de donacions de particulars o d’empreses. Durant el 2023 es van recollir 72 tones de tèxtil i se n’han beneficiat 118 persones.

Amb aquesta Memòria d’activitats del 2023, Rocamora posa punt final a vuit anys de mandat. Segons han declarat des de l’entitat, pròximament es donarà a conèixer la persona que prendrà el relleu a la presidència.

Written by Ingrid Monreal





  • cover play_circle_filled

    Ràdio Valira
    La ràdio d'aquí

  • play_circle_filled

    RAC1
    Andorra

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
playlist_play