El consell de ministres ha aprovat el reglament que regula els espais ‘coworking’
El consell de ministres ha aprovat el reglament que regula els espais compartits de treball o ‘coworking’, tal com estableix la Llei de l’economia digital, l’emprenedoria i la innovació. La norma determina entre d’altres, que cal regular via reglamentària aspectes com ara les superfícies mínimes d’aquests espais; les característiques exigibles; el procediment d’autorització de les empreses que els gestionen, així com la regulació detallada del seu registre.
Són espaïs que permeten generar un ecosistema que contribueixi a la generació i el creixement d’empreses innovadores, per tal de situar Andorra com un país competitiu a l’hora d’emprendre una activitat econòmica. Segons ha explicat el ministre portaveu, Guillem Casal, ara per ara n’hi ha una trentena d’inscrites al registre i que “no totes” es dediquen a aquesta activitat. De fet, ha puntualitzat que n’hi ha una desena que són espais compartits de treball.
Un dels avantatges que ofereix aquest nou reglament és que permetrà a aquesta mena de negocis, registrar-se en els mateixos ‘coworkings’; fet que facilitarà alliberar pisos que ara estan ocupats amb aquesta finalitat, i que podran retornar al mercat d’habitatges de lloguer.
Les persones físiques i jurídiques que actualment ja exploten espais compartits de treball disposaran d’un termini de sis mesos per complir amb el que estableix el reglament.