Un 42% del tràmits del Govern ja es fan en línia
Un 42% dels tràmits amb l’administració central ja s’estan “fent en línia”. Així ho posa en relleu el secretari d’Estat de Transformació Digital i Telecomunicacions, Marc Rossell, tot reiterant que quan s’acabi aquesta legislatura el 100% dels tràmits estaran digitalitzats.
I és que segons ha explicat el Secretari d’Estat, la digitalització de l’administració no és una tasca senzilla. Un dels primers àmbits que cal tenir en compte és el legislatiu, que sovint implica modificar lleis o reglaments per aplicar els tràmits. També hi intervé la tecnologia, els canvis interns i la comunicació i informació a la ciutadania. En concret, pel que fa a la part d’infraestructura, Rossell assegura que s’ha fet un treball considerable, i dels 1.125 tràmits en cartera que hi havien l’estiu passat, s’han eliminat ja el 30%.
De manera paral·lela, s’ha treballat en altres millores, com el sistema de notificació que es va presentar fa un parell de setmanes i que servirà perquè quan un ciutadà faci un tràmit rebi la notificació en el moment de completar-se.
La voluntat és, segons Rossell, millorar l’atenció als usuaris en tots els àmbits, també en el presencial, perquè hi ha persones que potser no volen o no poden fer els tràmits en línia. I per això, s’ha impulsat un canal de suport digital, a través dels telèfons de Govern, de Tràmits i del Punt d’Empresa, incorporant un suport per guiar les persones que puguin tenir alguna dificultat amb la tramitació en línia.