Plata i tres nous rècords nacionals per a Pelegrina a Sabadell

Medalla de plata als 100 metres braça i tres nous rècords nacionals. Aquest és el balanç que ha assolit Patrick Pelegrina en el 24é Campionat d’Espanya ‘open’ absolut d’hivern Astral-pool, que s’ha disputat a Sabadell.
En la cita, hi han participat 1.112 nedadors. Entre ells, Bernat i Tomàs Lomero, acompanyant a Pelegrina en categoria absoluta, i en absoluta sub-20, Kevin Teixeira.
Les proves de 4×100 metres estils i els 50 i 100 metres braça han comptat amb la presència de Pelegrina, que competia amb el Club Esportiu Mediterrani. El primer triomf ha arribat en la sèrie preliminar dels 50 metres. Amb un temps de 28.40, s’ha fet amb el 6è millor crono; 2a millor marca dels competidors no espanyols amb tiquet a la final. A més, ha arribat a superar per tan sols 0.15 centèsimes l’antic rècord que ell mateix havia assolit el passat 3 de febrer. Un registre que, poc després, ha tornat a rebaixar i a establir en 28.30 durant la final de la prova, on ha acabat 5è d’Espanya.
Als 100 metres, on ha assolit el segon lloc del podi i el títol de subcampió d’Espanya en la final A, s’hi ha classificat amb un temps d’1.02.80. A la final encara ho ha millorat i ha superat la seva pròpia marca.
Pel que fa a la prova 4×100 metres estils mixtos, l’equip de relleu del Mediterrani, amb la presència de Pelegrina, ha obtingut la medalla d’or amb rècord d’Espanya de clubs.
Per la seva banda, els germans Lomero han participat en tres proves: 50 metres lliures, 50 i 100 papallona. En 50 papallona, Tomàs Lomero ha estat 10é en la general. Pel que fa als 100 metres, s’ha quedat a només 8 centèsimes del seu propi rècord nacional. I en estil lliure, ha quedat en 61éna posició.
Per la seva banda, Bernat Lomero ha acabat 21è en els 50 lliures; 18è en els 50 papallona i 56é en els 100 metres.
Finalment, Kevin Teixeira ha disputat les proves de 800 metres, i 1.500 lliures, assolint la 4ª plaça de la general en les dues disciplines.
D’altra banda, Biel Cuen ha assolit tres millors marques personals durant el 40é Campionat d’Espanya de natació Júnior d’hivern que s’ha celebrat a Sabadell fins aquest diumenge, un Campionat organitzat de manera paral·lela al 24é Campionat d’Espanya “Open” Absolut d’hivern Astral-pool.
Cuen, únic andorrà classificat després d’assolir la mínima exigida, ha arribat al campionat amb la possibilitat de competir en un total de cinc proves; el màxim possible d’acord amb la normativa de la competició. I ha acabat les sèries preliminars amb un 4º i un 6é lloc de la classificació júnior dels nedadors nascuts l’any 2007, i ha sumat tres millors marques personals.
El nedador ha pres part en les sèries preliminars de les proves de 400 i 100 m lliures; 200 i 100 m papallona i 400 m estils.