Missa i dinar popular per donar el tret de sortida a la festa major del Pas de la Casa
Pas de la Casa.- La festa major del Pas de la Casa ha començat aquest dijous al matí amb la tradicional missa de sant Pere i un homenatge a Salvador Caceres, qui fou un dels pioners en la creació de la primera festa major de la vila i precursor de la comissió de festes del Pas de la Casa. L’acte de commemoració forma part dels homenatges anuals que fa la comissió, des de l’any 2019, amb la voluntat de lloar i posar en valor als pioners del Pas.
Posteriorment a la missa i l’homenatge, la plaça de l’Església s’ha omplert de ciutadans i visitants que han gaudit del dinar popular, una hamburguesada, i d’una actuació en tribut a Elvis.
Les activitats continuaran a la tarda amb una festa de l’escuma, un berenar de germanor, jocs d’aigua i un concurs de petanca. De cara a la nit, es faran els focs artificials i la jornada finalitzarà amb l’actuació de Rumband.
Braderie i Festa de la multicultura
La festa major del Pas de la Casa comptarà amb el mercat d’oportunitats La Braderie i la Festa de la multicultura, dos esdeveniments que eren un referent a la vila i que es van haver d’aturar a causa de la pandèmia. Enguany tornen i ho fan dins del programa d’activitats de la Festa Major.
La Braderie es farà aquest dissabte i diumenge i es concentrarà als carrers més comercials del Pas de la Casa, que aprofitant l’ocasió esdevindran per a vianants. Els assistents podran conèixer les ofertes i grans descomptes dels establiments participants i gaudir de diferents activitats com inflables infantils i espectacles itinerants. L’horari comercial serà de nou del matí a vuit del vespre.
L’esdeveniment es fa en col·laboració entre el comú d’Encamp, Andorra Turisme i la Iniciativa Publicitària del Pas de la Casa (INPUB), a través del Consell Econòmic i Social.
Pel que fa a la Festa de la multicultura, es farà el dissabte a partir de dos quarts de deu de la nit i fins a les cinc de la matinada a la plaça de l’Església i es tracta d’un acte de convivència entre diferents comunitats a través de música, actuacions i propostes gastronòmiques.