CM.- Suplement de crèdit de 28,3 milions d’euros per lloguer a preu assequible
Andorra la Vella.- El Govern ha aprovat aquest dimecres un suplement de crèdit de 28,3 milions d’euros per adquirir i rehabilitar edificis i destinar-los a lloguer a preu assequible. Així ho ha manifestat el ministre portaveu, Guillem Casal, qui ha informat que l’import es distribueix en una partida de 8,08 milions per al 2023 i dos plurianuals, un de 16,46 milions i 3,77 el 2025.
D’aquesta manera, ha explicat, els diners es destinaran a l’adquisició dels dos blocs de pisos del complex Ribasol a Arinsal, per un import de 5,5 milions d’euros, d’un nou immoble i a les obres de reforma i rehabilitació dels habitatges amb l’objectiu de posar-los al mercat d’arrendament. El suplement de crèdit, ha exposat, es du a terme a través d’endeutament. Casal també ha recordat que el passat mes d’octubre el Govern va promoure un crèdit extraordinari de 19 milions d’euros per comprar cinc edificis i llogar-ne quatre amb la voluntat de disposar d’un parc públic d’habitatge. “Amb els dinou milions no n’hi havia prou per adquirir tots els habitatges i per això hem aprovat aquest suplement de crèdit”, ha dit.
Qüestionat sobre l’edifici que l’executiu tenia previst adquirir, però finalment el propietari es va desdir, ha assenyalat que l’executiu no té previst substituir l’immoble per un altre al·legant que el procediment es va realitzar a través d’un concurs públic.